11.01.2019

Norsk Filmbyrå og venner kårer fjorårets fem beste internasjonale Film Co-Promotion-reklamer!

Filmprissesongen er i gang for fullt, med Golden Globe nylig avholdt og Oscar-utdelingen rett rundt hjørnet. Vi i Norsk Filmbyrå vil også gi ut noen priser, og har derfor bestemt at vi skal avholde en (veldig høytidelig) kåring av fjorårets beste internasjonale Film Co-Promotion-reklamer!

Film Co-Promotion er, kort fortalt, når en merkevare får tilgang på og rettighet til å bruke en film og dens identitet i markedsføring av egne produkte...

22.05.2018

Disney fortsette å skyve grensene for hva som er mulig når det kommer til Film Co-Promotion. Denne gangen har de med seg to konkurrerende bilmerker som partnere på samme film!

Attraktiv filmfranchise

Verdens nest største filmfranchise, og nå Disney-eide, Star Wars, har langt tradisjon for å gjøre kommersielle partnerskap med internasjonale merker. Da den første Star Wars-filmen, A New Hope, kom ut i 1977 var Burger King med som promoteringspartner.  Hamburgerkjeden var også med som partner på Revenge of the Sith i 2005. 

Når...

11.05.2018

Kall det gjerne en yrkesskade, men vi klarer ikke å slutte å legge merke til produkter og merker som dukker opp på skjermen, uavhengig om de har betalt for å være der eller ei. I det siste har vi fulgt med på NRK-serien Heimebane, og i dette innlegget kårer vi de beste produktplasseringene som ikke er produktplasseringer fra serien. Trykk her for å lese om ikke-plasseringer i SKAM.

For de uinnvidde; Helena Mikkelsen (spilt av Ane Dahl Torp) får trenerjobb på herrelaget Varg IL som nylig har rykket opp til Eliteserien. Hun tar me...

17.01.2018

Star Wars-støvsuger, Blade Runner-whiskey og Grusomme Meg-bananer er bare noe av det fjoråret bød på. I dette blogginnlegget oppsummerer Norsk Filmbyrå Film Co-Promotion-året 2017. 

2017 var et bra år for oss som brenner for Film Co-Promotion. Hva er Film Co-Promotion, tenker du sikkert? Kort fortalt er det når en merkevare får tilgang på og rettighet til å bruke en film og dens identitet i markedsføring av egne produkter og tjenester. Les mer om det her. Er det mange som brenner for Film Co-Promotion, lurer du sikkert også...

29.11.2017

Man kan også produktplassere merkevarer som karakterer i film- og serie-univers!

24.10.2017

Svaret er ja! Vi kaller det for locationplassering, og i dette blogginnlegget ser vi nærmere hva det er og hvilken effekt det kan ha for stedsbaserte aktører.

13.09.2017

Produktplassering er mer enn bare eksponering av fysiske produkter. I dette innlegget ser vi på forskjellige former for produktplassering.

09.08.2017

Hvorfor er noen merkevarer interessert i være assosiert med ”slemmingene”?

04.07.2017

Du vet når karakterer, kjøretøy og våpen, som egentlig hører hjemme i en galakse langt, langt borte, plutselig figurerer i reklamer for Duracell, Gillette, Subway og Nissan? - Det er det vi kaller for Film Co-Promotion.

01.06.2017

Kristoffer Borglis spillefilm om (hans eget) energidrikkmerke er egentlig den eneste markedsføringsfilmen du trenger å se. Les blogginnlegget vi har skrevet om DRIB her.

Please reload

Siste innlegg
Please reload

Let gjennom stikkord